Onlineverf.nl

Veelgestelde vragen


Online verf bestellen was nog nooit zo gemakkelijk!

Staat jouw vraag er niet tussen? Neem gerust contact op: 0575 – 74 30 12

Garantie

Uiteraard bieden we je namens OnlineVerf.nl uitgebreide garantie voorwaarden. Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt
een wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid
van mag verwachten.

Naast de wettelijke garantie zullen wij als OnlineVerf.nl atijd samen met jou de beste oplossing zoeken voor een eventuele klacht.
Daar kun je op rekenen!

Wanneer het product niet het gewenste resultaat geeft, is dat altijd vervelend. Je kunt ten alle tijde contact met ons opnemen, zodat we samen op zoek kunnen gaan naar de beste oplossing. Hieronder volgen een aantal meest voorkomende klachten. Deze klachten kunnen vaak simpel opgelost worden, dit scheelt weer een telefoontje en wellicht een hoop gedoe.

Ik heb blaasjes op mijn verf, wat nu?
De blaasjes op pas geschilderde oppervlakken komen vaak uit de ondergrond. Bij nieuw Meranti hout bijvoorbeeld, bestaan er zo geheten pinholes. Deze vullen zicht met verf. Wanneer de zon over het oppervlak draait, warmt de verf in deze pinholes op en er ontstaat gas onder het oppervlak. Gas heeft de eigenschap altijd weg te willen en daardoor wordt er een gasbel zichtbaar.

Oplossing: 
Schuur nadat de verf door gehard is, het oppervlak voorzichtig af met een fijn schuurpapier. De oude blaasjes moeten niet meer voelbaar zijn. Vervolgens lak je het oppervlak nogmaals af met dezelfde verf. Let er op dat je eerst de zon over het oppervlak laat gaan alvorens je gaat schilderen. Soms is dit pas later op de dag. Hiermee voorkom je dat de verf te warm wordt in de zon.

De verf heeft een heel andere kleur dan besteld, en nu? 
Soms lijkt de verf een andere kleur te hebben dan dat je besteld hebt. Dit kan komen door een bepaalde reflectie in huis, wanneer je het hebt over bijvoorbeeld muurverf. Wanneer je een knalblauwe deur hebt, dan kan je muur ook ineens blauw lijken. Vaak valt het nog wel mee wanneer je je huis weer ingericht hebt. Buiten kan een kleur soms ook iets anders uitpakken. Om een kleur goed te kunnen beoordelen moet de verf compleet uitgehard zijn. Wacht met beoordelen dan ook zeker 2 a 3 dagen. Uiteindelijk kan de glansgraad het verschil maken. Twijfel je over een kleur of glansgraad? Stuur ons even een foto via de mail of app, dan helpen we je ermee.

De verf dekt niet, hoe kan dat? 
Als muurverf niet dekt, dan ligt het vaak aan de ondergrond. Is de ondergrond kleur te donker? is het een nieuwe ondergrond? Dit zijn al 2 factoren die enorm van belang kunnen zijn bij dekking van de verf. Bij een donkere ondergrond raden we aan om een extra laag muurverf op te zetten. Bij een nieuwe muur kun je het beste de ondergrond fixeren voordat je gaat schilderen. Dit voorkomt dat de verf in de muur trekt en het voorkomt ook baanvorming.

De verf droogt niet, wat moet ik doen? 
Tegenwoordig droogt verf veel langzamer dan in het verleden. Dit heeft te maken met de hoeveelheid oplosmiddel wat in de verf zit. Deze moeten van overheidswege uit vervangen worden door andere stoffen om verf de juiste droogtijd te geven. Echter resulteert dit vaak in een langere droogtijd. Geen nood! Uiteindelijk droogt de verf heus wel, echter heeft het wat meer tijd nodig. Ook kan luchtvochtigheid of juist extreme droogte van invloed zijn op de droogtijd. Op de verpakking van de verf staat wat het beste klimaat is voor de verwerking.

Ik heb banen in mijn nieuw geschilderde plafond, wat nu? 
Baanvorming is een veelvoorkomend probleem. Het beste was geweest om vooraf de plafond te fixeren met een fixeermiddel (voorstrijk) om zo de plafond af te sluiten van de zuigende ondergrond en daarmee een nieuwe basis vormt voor de muurverf. Tevens kun je er daarnaast nog voor kiezen om wat opentijd verlenger toe te voegen aan de muurverf. (Owatrol) om dit probleem achteraf op te lossen is iets lastiger, maar niet onmogelijk. Wij adviseren de plafond alsnog te behandelen met een voorstrijkmiddel en vervolgens te schilderen met muurverf. Eventueel met toevoeging van Owatrol. Zijn de banen na 1x schilderen niet weg, doe hem dan nogmaals over. Het is even werk, maar dan heb je een strakker resultaat.

Hoe kan ik online verf bestellen bij Onlineverf.nl?
Door middel van de navigatiebalk boven in beeld kun je het gewenste product zoeken. Tevens kun je ook de zoekfunctie of de ”verfwijzer” gebruiken. De verfwijzer navigeert je door verschillende stappen heen om vervolgens bij de juiste selectie uit te komen. Ook kun je even bellen of chatten met onze klantenservice.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Ja zeker! Voor 16.00uur besteld, kan de volgende werkdag afgehaald worden aan de Zelhemseweg 21 in Hengelo Gelderland. Wil je je bestelling sneller hebben? Kies dan voor ”binnen een uur afhalen” wij zorgen dat jou bestelling dan voorrang krijgt en binnen 1 uur klaar staat. In onze winkel vindt je tevens een ruime keuze aan raamdecoratie, vloerbedekking, behang en heel veel gereedschap. Dus ben je iets vergeten te bestellen? Neem het alsnog mee in de winkel.

Ik heb een klacht, wat nu?
Een klacht is altijd vervelend, maar waar gewerkt wordt, worden er fouten gemaakt. Wij lossen dit uiteraard naar behoren voor je op. Kijk hiervoor op onze speciale ”klachtenpagina” 

Wat zijn de levertijden van de producten?
OnlineVerf.nl beschikt over een enorm magazijn waar duizenden liters verf opgeslagen staan. Wij kunnen dus bijna altijd direct uitleveren. Voor 16.00uur besteld is de volgende dag in huis, tenzij anders vermeld bij het product.

Kan ik ook een bestelling plaatsen zonder in te loggen?
Dat kan. Indien je inlogt kun je je bestelgeschiedenis bekijken, maar dit hoeft uiteraard niet.

Wat houd het webshop keurmerk in?
Het Webshop Keurmerk werd opgericht toen de Consumentenbond bekend maakte de activiteiten met betrekking tot het Webtrader-logo te beëindigen. Veel webwinkels die na de uitvoerige screeningsprocedure het Webtrader-logo op de website mochten gebruiken, sloten zich toen aan bij het Webshop Keurmerk. De Webshop Keurmerk-voorwaarden zijn dan ook gebaseerd op de eerder door de Consumentenbond gehanteerde voorwaarden.

Kan ik een couponcode krijgen?
Onlineverf.nl werkt met diverse acties. Onze klanten worden hier 4 keer per jaar van op de hoogte gehouden. Deze codes worden dus niet incidenteel via de mail verstrekt tenzij daar een bepaalde afspraak over gemaakt is.

Hoe en wanneer wordt mijn bestelling thuis aangeboden?
OnlineVerf.nl werkt al enige tijd naar tevredenheid samen met de grootste landelijke bezorger Post NL. Om het voor jou zo makkelijk mogelijk te maken, hebben wij een systeem ingebouwd waarop je exact jouw voorkeur voor levering aan kunt geven. Wil je het morgenvroeg al hebben? Dat kan! Je kunt het ook afhalen bij een Post NL punt bij jou in de buurt. Er zijn vele mogelijkheden. Je bestelling wordt in een stevige doos met duidelijk OnlineVerf.nl logo erop aangeboden inclusief 2 gesealde bandjes er omheen.

Bezorgen jullie ook op zaterdag?
Bestellingen die op vrijdag geplaatst worden, worden in principe zaterdag al bij jou aangeboden.

Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten binnen Nederland bedragen €5.95 voor een bestelling beneden de €49,95. Daarboven is het gratis.
Voor Belgische en Duitse klanten berekenen wij €9,00 verzendkosten

Hoe worden de producten verzonden?
Jouw bestelling wordt met de grootst mogelijke zorg verpakt en verzonden met Post NL. Vanuit Hengelo Gelderland gaat jouw bestelling naar Zwolle en vanuit daar wordt
je bestelling naar het distributie centrum in jouw buurt gebracht, vanwaar het met een bezorger bij jou aan de deur aangeboden wordt. Een hele reis dus! Maar voor alsnog met erg weinig klachten en heel veel tevreden OnlineVerf.nl klanten!

Verzenden jullie ook naar het buitenland?
Uiteraard verzenden wij jouw bestelling ook naar het buitenland, voor Duitsland en België gelden andere verzendkosten.

Hoe werkt het retourneren van een product?
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst van het product zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je op dat moment gedaan hebt, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele spoed toeslagen of kosten voor achteraf betalen) binnen 14 dagen van ons terug op jouw rekening. Zie voor de volledige uitleg op onze pagina verzenden en retourneren

Waar komen de producten vandaan die in de webshop staan?
De producten die we verkopen in onze webshop zijn originele verfproducten met 100% originele mengpasta’s. Dit houd in dat het via een officieel inkoopkanaal is verkregen en de producten over de juiste codes beschikken. Wij geven dan ook ten alle tijden de volledige garantie over deze producten. Twijfel je over een verkregen product (van onze collega’s) ? Neem dan even contact met ons op, wij vragen je in de meeste gevallen naar een batchnummer welke je op de verpakking kunt vinden. Deze kunnen wij controleren en bij twijfel opvragen bij de fabrikant.

De kleur van mijn verf is niet naar wens en nu? 
Indien de ontvangen verfkleur afwijkt van de kleurenstaal neem dan even contact met ons op. Wij zullen ons uiterste best doen je zo snel mogelijk te helpen.

Er staat een andere kleurenwaaier op mijn blik verf dan de vorige keer terwijl ik dezelfde kleur besteld heb, hoe kan dat?
Er worden vaak nieuwe kleurenwaaiers gemaakt, daar in staan hele nieuwe kleuren, maar ook worden
goedlopende kleuren mee genomen in de nieuwe waaier. Dit heeft tot resultaat dat bepaalde kleuren soms wel
in 2 of 3 waaiers staan. Het gaat wel altijd om exact dezelfde kleur, dus geen zorgen! Twijfel je nog? Neem dan even contact op.

Mijn gewenste kleur staat er niet tussen, wat nu? 
Het kan voorkomen dat er een bepaalde kleur niet beschikbaar is in de kleurenkiezer, deze kleur(en) kunnen we vaak wel gewoon voor je maken.
Bepaalde kleurenwaaiers zijn niet digitaal beschikbaar of er ontbreken enkele nummers. Geen nood. Je kunt altijd contact met ons opnemen op nummer
0575 – 74 30 12 om af te stemmen welke kleur je wenst. Je kunt ook altijd een vrij kleurnummer intoetsen in het witte veld, indien je zeker bent van je keuze.

Mijn bestelling is niet binnen gekomen en nu? 
Je zit op je bestelling te wachten, maar hij komt niet! Dat is vervelend. Controleer als eerste je gekregen track en trace nummer. Deze is tijdens het bestellen
naar je toe gezonden. (kan in de ongewenste mailbox terecht zijn gekomen) Kun je hier niet de gewenste informatie vinden, neem dan even contact met ons op
zodat wij kunnen achterhalen waar jou bestelling gebleven is. De chauffeur kan pech onderweg hebben bijvoorbeeld. In sommige gevallen is het overmacht,
ook voor ons. Uiteraard zullen we alles in het werk stellen om jouw bestelling zo snel mogelijk af te leveren.

Kan ik mijn bestelling nog annuleren? 
Indien jouw bestelling is geplaatst, wordt hij meestal direct in behandeling genomen, daardoor kan de bestelling niet meer geannuleerd worden.
Twijfel je over je bestelling? Neem dan even contact met ons op.

De verfblikken en emmers zijn dicht geplakt met tape, klopt dat? 
Tijdens het vervoer gaat onze vervoerder uiterst secuur te werk met jouw bestelling, toch kan het voorkomen
dat een doos een klap krijgt tijdens transport. De tape zorgt er voor dat het deksel netjes op het blik blijft zitten.

Hoe zorgen jullie ervoor dat mijn pakket heel aan komt? 
In ons logistieke centrum worden dagelijks vele honderden pakketjes klaar gemaakt om verzonden te worden naar onze klanten.
Deze pakketjes worden zeer zorgvuldig ingepakt met dempend materiaal om de bestelling heel aan de andere kant te krijgen.
Dit lukt in 98% van de gevallen!

Wat is de bedoeling van een roerhoutje? 
Iedere bus verf moet voor gebruik opgeroerd worden. Pigmenten kunnen onder in de pot zakken waardoor
de kleur niet meer klopt aan de kleurstaal. Meestal gebeurd dit na verloop van tijd, maar wij raden aan om ieder verfproduct
altijd voor gebruik te mengen. Ook witte verf!

Hoe maak ik een account aan?
Bij OnlineVerf.nl is het mogelijk om een account aan te maken en hiermee je bestelverleden terug te halen, ook houden wij je op de hoogte van aanbiedingen.
Tijdens het bestelproces kun je heel eenvoudig een wachtwoord toevoegen zodat het account automatisch aangemaakt wordt.

Hoe waarborgen jullie mijn privacy?
Wij gaan vertrouwelijk om met jouw privacy gegevens zie voor onze uitgebreide uitleg de pagina privacy