FAQ

Hieronder kun je de meest gestelde vragen en antwoorden vinden. Als je toch nog meer informatie wilt mag je altijd contact opnemen met onze klantenservice.
Bel of App:  085 – 112 02 02
Mail: klantenservice@onlineverf.nl

Uiteraard bieden we je namens Onlineverf.nl uitgebreide garantievoorwaarden. Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt
een wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid
van mag verwachten.

Naast de wettelijke garantie zullen wij als Onlineverf.nl altijd samen met jou de beste oplossing zoeken voor een eventuele klacht.
Daar kun je op rekenen!

Wanneer het product niet het gewenste resultaat geeft, is dat altijd vervelend. Je mag altijd contact met ons opnemen, zodat we samen op zoek kunnen gaan naar de beste oplossing. Hieronder volgen een aantal meest voorkomende problemen.

Ik heb blaasjes op mijn verf, wat nu?
De blaasjes op pas geschilderde oppervlakken komen vaak uit de ondergrond. Bij nieuw Meranti hout bijvoorbeeld, bestaan er zo geheten pinholes. Deze vullen zich met verf. Wanneer de zon over het oppervlak draait, warmt de verf in deze pinholes op en er ontstaat gas onder het oppervlak. Gas heeft de eigenschap om altijd te willen ontsnappen en daardoor wordt er een gasbel zichtbaar.

Oplossing:
Schuur, nadat de verf doorgehard is, het oppervlak voorzichtig af met een fijn schuurpapier. De oude blaasjes moeten niet meer voelbaar zijn. Vervolgens lak je het oppervlak nogmaals af met dezelfde verf. Let er op dat je eerst de zon over het oppervlak laat gaan alvorens je gaat schilderen. En dat de ondergrond voldoende afgekoeld is? Soms is dit pas later op de dag. Hiermee voorkom je dat de verf te warm wordt in de zon.

De verf heeft een hele andere kleur dan besteld, en nu?
Soms lijkt de verf een andere kleur te hebben dan dat je besteld hebt. Dit kan komen door een bepaalde reflectie in huis, wanneer je het hebt over bijvoorbeeld muurverf. Wanneer je een knalblauwe deur hebt, dan kan je muur ook ineens blauw lijken. Vaak valt het nog wel mee wanneer je je huis weer ingericht hebt. Buiten kan een kleur soms ook iets anders uitpakken. Om een kleur goed te kunnen beoordelen moet de verf compleet uitgehard zijn. Wacht met beoordelen dan ook zeker 2 a 3 dagen. Uiteindelijk kan de glansgraad het verschil maken. Twijfel je over een kleur of glansgraad? Stuur ons even een foto via de mail of app. Wij kijken graag met je mee.

Tip: Lees ook onze blogs vol met informatie.

De verf dekt niet, hoe kan dat?
Als muurverf niet dekt, dan ligt het vaak aan de ondergrond. Is de ondergrond kleur te donker? is het een nieuwe ondergrond? Dit zijn al 2 factoren die enorm van belang kunnen zijn bij dekking van de verf. Bij een donkere ondergrond raden we aan om een extra laag muurverf op te zetten. Bij een nieuwe muur kun je het beste de ondergrond fixeren voordat je gaat schilderen. Dit voorkomt dat de verf in de muur trekt en het voorkomt ook baanvorming.

De verf droogt niet, wat moet ik doen?
Tegenwoordig droogt verf veel langzamer dan in het verleden. Dit heeft te maken met de hoeveelheid oplosmiddel wat in de verf zit. Deze moeten van overheidswege vervangen worden door andere stoffen om verf de juiste droogtijd te geven. Echter resulteert dit vaak in een langere droogtijd. Geen nood! Uiteindelijk droogt de verf heus wel, echter heeft het wat meer tijd nodig. Ook kan luchtvochtigheid of juist extreme droogte van invloed zijn op de droogtijd. Op de verpakking van de verf staat wat het beste klimaat is voor de verwerking.

Ik heb banen in mijn nieuw geschilderde plafond, wat nu?
Baanvorming is een veelvoorkomend probleem. Om dit probleem achteraf op te lossen is lastig, maar niet onmogelijk. Wij adviseren om het plafond nogmaals te verven. Eventueel met toevoeging van Owatrol Floetrol (opentijd verlenger). Zijn de banen na 1x schilderen niet weg? Doe hem dan nogmaals over. Het is even werk, maar dan heb je een strakker resultaat. Belangrijk voor het verven van plafonds (en muren) is dat je de verfbanen in 1 keer maakt, zodat er zich geen aanzetstukken kunnen vormen.

Hoe kan ik online verf bestellen bij Onlineverf.nl?
Door middel van de navigatiebalk boven in beeld kun je het gewenste product zoeken. Ook kun je gebruik maken van het navigatiedeel links in beeld om het juiste product te vinden. Vervolgens kun je, mocht dit nodig zijn, deze producten naar wens op kleur bestellen door de kleurenkiezer te gebruiken. Nadat je jouw kleur en product samengesteld hebt, kun je hem toevoegen aan je winkelwagen. Kies daarna voor ''volgende'' en zo doorloop je het hele orderproces. Je vult je gegevens in, de gewenste bezorgdatum en vervolgens kun je je bestelling afronden door de order af te rekenen. Bij vragen over je bestelling of als een bestelling plaatsen niet lukt mag je altijd contact opnemen met onze klantenservice.

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
Ja, dat is zeker mogelijk. Wij hebben servicepunten door heel Nederland. Hier kun je jouw pakket laten bezorgen en afhalen. Ook is het mogelijk om een pakket via een service punt naar ons retour te sturen. Verder hebben wij ook afhaalhaalpunten waar u, met het plaatsen van uw bestelling, uit kunt kiezen. Meer hierover kun je lezen op de pagina vestigingen.

Ik heb een klacht, wat nu?
Het is vervelend als een bestelling niet naar wens verloopt, maar waar gewerkt wordt, worden er soms fouten gemaakt. Wij lossen dit uiteraard naar behoren voor je op. Je kunt hiervoor contact opnemen met onze klantenservice; klantenservice@onlineverf.nl of 085 – 112 02 02

Wat zijn de levertijden van de producten?
Het streven van onlineverf.nl is om een bestelling die voor 21.00 uur geplaatst is de volgende dag bij de klant te bezorgen. Ondanks dat wij er alles aan doen om onze pakketten op tijd te bezorgen zijn wij hierin wel afhankelijk van de bezorging van PostNL. Wij hebben er helaas geen grip op als bij dit bedrijf, door welke reden dan ook, vertragingen ontstaan.

We verzoeken je om de track en trace code goed in de gaten te houden. Deze ontvang je op het moment dat jouw pakket is overgedragen aan PostNL! Hier staat netjes in vermeld wat de verwachte levertijd is. Mocht je alsnog vragen hebben omtrent levertijd of track en trace, dan kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice.

Kan ik ook een bestelling plaatsen zonder in te loggen?
Dat kan. Indien je inlogt kun je je bestelgeschiedenis bekijken, maar dit hoeft uiteraard niet. Je kunt ook als "gast" een bestelling plaatsen.

Wat houdt het Thuiswinkel Waarborg in?
Thuiswinkel Waarborg is hét kwaliteitskeurmerk voor online winkelen. Inmiddels zijn meer dan 2.200 kleine en grote webwinkels aangesloten. Hieronder vallen ook de grote spelers zoals Bol.com, Coolblue en Wehkamp. Het keurmerk wordt door de Consumentenbond ondersteund. Je kunt erop rekenen dat webshops met het Thuiswinkel Waarborg veilige shops zijn die eerlijk handelen. Ze voldoen aan strenge eisen op het gebied van wet- en regelgeving, veiligheid en financiële stabiliteit.

Doen jullie ook aan verf aanbiedingen?
Onlineverf.nl werkt met diverse acties. Alle lopende acties vindt je op onze verf aanbiedingen pagina. Altijd meteen op de hoogte blijven van lopende acties? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief! Acties variëren van gratis verfbenodigdheden tot kortingen! Je zit niet aan de nieuwsbrief vast, dus je kunt je altijd gewoon weer uitschrijven.

Prijsvorming
Op onze webshop vind je scherpe prijzen en hele scherpe prijzen! De basisprijs is de verkoopadviesprijs welke door de leverancier wordt aangeboden. Bij veel bedrijven hanteert men deze prijs. Deze prijs is bij de meeste producten doorgestreept op onze webshop. Wij kunnen door onze grote inkoop en lage kosten een korting doorbereken van soms wel 45% op deze verkoop adviesprijs. De prijs die je op onze webshop betaalt is dus een hele scherpe prijs!

Gegarandeerd betrouwbare reviews: 
Onlineverf.nl werkt samen met Trustpilot. Trustpilot is een bedrijf die transparant reviews verzamelt van klanten over de hele wereld. Op deze manier kunnen nieuwe klanten lezen over de dienstverlening van Onlineverf.nl en waar de verbeterpunten liggen. Daar staan wij natuurlijk open voor en delen dit ook transparant op de website zonder censuur. Alles wat je leest is door een klant geschreven, wij hebben daar geen invloed op. Natuurlijk willen we het liefst alleen maar positieve reacties en zullen we er alles aan doen om dit te behalen, maar ook goede feedback lezen we graag en nemen we mee om ons bedrijf verder te verbeteren. Via deze link kun je nalezen hoe Trustpilot werkt: https://nl.legal.trustpilot.com/for-reviewers/guidelines-for-reviewers

Hoe en wanneer wordt mijn bestelling thuis aangeboden?
Onlineverf.nl werkt al enige tijd naar tevredenheid samen met de grootste landelijke bezorger PostNL. Om het voor jou zo makkelijk mogelijk te maken, hebben wij een systeem ingebouwd waarop je jouw voorkeur voor levering aan kunt geven (dag of avond). Je kunt het ook afhalen bij een PostNL punt of een onlineverf-servicepunt bij jou in de buurt. Er zijn vele mogelijkheden. Je bestelling wordt in een stevige doos met het duidelijke Onlineverf.nl logo erop aangeboden.

Naast Post NL werken we ook samen met Trunkrs. Deze bestellingen gaan via een rechtstreeks proces en dus niet via Post NL of DHL waardoor je je pakket vaak iets sneller in huis hebt. Met Trunkrs kun je een pakket die op werkdagen voor 10:00 uur 's ochtends besteld is, nog dezelfde avond in huis hebben!

Post NL

Werkdagen:
Voor 21:00 uur besteld = de volgende dag in huis*

Zaterdagen: 
Voor 15.00uur besteld = maandag in huis* 

Tarieven:
PostNL onder €45 = €4,75
PostNL boven €45 = €0,00

Voor Belgische klanten hanteren wij identieke tarieven als voor Nederland. 
Voor Duitse klanten berekenen wij tot een orderwaarde van €150 een verzendtoeslag van €7,95
Voor Franse klanten berekenen wij €17,95 verzendkosten.
Voor Spaanse klanten berekenen wij €22,95 verzendkosten.
Voor Zwitserse klanten berekenen wij €22,95 verzendkosten.

Trunkrs (same day delivery)
Op werkdagen (en zondag) tussen 21.00uur - 00.00uur kun je kiezen voor het verzenden met Trunkrs. Je hebt de bestelling dan de volgende werkdag in huis tussen 18.00 - 22.00uur. Je kunt ook kiezen voor Trunkrs Same Day wanneer je voor 10.00uur in de ochtend je bestelling plaatst. Je ontvangt je bestelling dezelfde dag nog tussen 18.00 - 22.00uur 

Tarief:
 €5,75

Servicepunten (Next day levering / same day pick up)
Naast de afhaalpunten van Post NL hebben we sinds begin 2020 ook eigen servicepunten waar je terecht kunt voor het afhalen van je bestelling. Tevens kun je hier ook nog ontbrekende materialen en bijvoorbeeld een primer mee nemen bij het afhalen. Het zijn stuk voor stuk professionele afhaalpunten waar verf en aanverwante gereedschappen verkocht worden en waar je een goed advies kunt verwachten. Natuurlijk kun je ook zonder online bestelling terecht bij deze servicepunten, kijk hier voor het servicepunt bij jou in de buurt.

Werkdagen:
Voor 16:00 uur besteld = de volgende dag afhalen

Zaterdagen:
Voor 15.00uur besteld = maandag afhalen

Tarieven:
PostNL onder €45 = €0,00
PostNL boven €45 = €0,00

Verzenden jullie ook naar het buitenland?
Uiteraard verzenden wij jouw bestelling ook naar het buitenland. Zie bovenstaande kop voor de verzendkosten per land.

Verzenden naar België
Woon je in België en wil je verf bestellen? Dit is zeker mogelijk bij Onlineverf.nl. De tarieven zijn gelijk als voor Nederland. Het is dan ook geen enkel probleem om verf te bestellen vanuit België. Je bestelling is altijd snel en betrouwbaar geleverd door onze vervoerder, PostNL. Meer weten hierover? Lees dan onze blog over verf kopen vanuit België.

Hoe worden de producten verzonden?
Jouw bestelling wordt met de grootst mogelijke zorg verpakt en verzonden met PostNL. Vanuit Hengelo Gelderland gaat jouw bestelling naar Zwolle en vanuit daar wordt je bestelling naar het distributiecentrum in jouw buurt gebracht, vanwaar het met een bezorger bij jou aan de deur aangeboden wordt. Een hele reis dus! Maar vooralsnog met erg weinig klachten en heel veel tevreden Onlineverf.nl klanten! 

Hoe werkt het retourneren van een product/bestelling?
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst van je pakket deze (gedeeltelijk) te retourneren. Belangrijk om hierbij te weten dat een herroeping alleen mogelijk is bij ongemengde producten. Voor de goede en juiste afhandeling van de creditering is het belangrijk om een ingevuld herroepingsformulier + factuur bij in de doos te doen. Het herroepingsformulier kunt u vinden op onze website onder het kopje klantenservice. Als je pakket hier in goede staat is aangekomen gaan wij het bedrag crediteren. Je mag dat bedrag binnen 4 werkdagen terug verwachten.

LET OP: Controleer je bestelling altijd direct zodra je deze hebt ontvangen. Is er iets mis gegaan met de bestelling, heb je schade aan een product of constateer je een productie of kleur fout, dan verzoeken wij je om dit binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling te melden.

Waar komen de producten vandaan die in de webshop staan?
De producten die we verkopen in onze webshop zijn originele verfproducten met 100% originele mengpasta’s. Dit houdt in dat het via een officieel inkoopkanaal is verkregen en de producten over de juiste codes beschikken. Wij geven dan ook ten alle tijde de volledige garantie over deze producten. Twijfel je over een gekregen product? Neem dan even contact met ons op. Wij vragen je in de meeste gevallen naar een batchnummer welke je op de verpakking kunt vinden. Deze kunnen wij controleren en bij twijfel opvragen bij de fabrikant.

De kleur van mijn verf is niet naar wens en nu?
Indien de ontvangen verfkleur afwijkt van de kleurenstaal, neem dan even contact met ons op. Wij zullen ons uiterste best doen om je zo snel mogelijk te helpen. Het is van belang om de kleur altijd voor gebruik te testen. Of een kleur daadwerkelijk afwijkt, wordt bepaald door de kleur naast een officiele kleurstaal te leggen. We kunnen een kleurklacht enkel beoordelen als er nog voldoende verf in het blik zit. 

Daarnaast is er altijd kans op een minimale afwijking in de kleurtint. Als wij een kleur onderzoeken, is het mogelijk dat wij de kleurstaal en/of de verf opsturen naar de fabrikant. Ook zij beoordelen de afwijking in de kleur. Hierbij wordt altijd rekening gehouden met de acceptabele afwijking in de tint.  

Het beoordelen van een kleurafwijking kan enkele dagen tot een week duren. Bekijk ook de pagina ''verzenden en retourneren'' en ga naar het kopje ''Retourneren''

Er staat een andere kleurenwaaier op mijn blik verf dan de vorige keer terwijl ik dezelfde kleur besteld heb, hoe kan dat?
Er worden vaak nieuwe kleurenwaaiers gemaakt, daarin staan hele nieuwe kleuren, maar ook worden goedlopende kleuren meegenomen in de nieuwe waaier. Dit heeft tot resultaat dat bepaalde kleuren soms wel in 2 of 3 waaiers staan. Het gaat wel altijd om exact dezelfde kleur, dus geen zorgen! Twijfel je nog? Neem dan even contact op.

Het kan voorkomen dat bepaalde kleuren of kleurenwaaiers in onze webshop (nog) niet zijn toegevoegd aan onze kleurenkiezer, hierdoor kun jij deze niet invoeren. Geen probleem, je mag dan altijd contact opnemen met onze klantenservice zij kijken dan naar de mogelijkheden wat betreft de kleur die je wenst. Ook kunnen zij, mits dit mogelijk is, een kleur toevoegen in deze kleurenkiezer.

Ik heb mijn bestelling niet ontvangen?
Je zit op je bestelling te wachten, maar hij komt niet. Dat is vervelend. Controleer als eerste je verkregen track en trace nummer. Deze is na het plaatsen van jouw bestelling naar je toe gezonden (kan in de ongewenste mailbox terecht zijn gekomen). Kun je hier niet de gewenste informatie vinden, neem dan even contact met ons op zodat wij kunnen achterhalen waar jouw bestelling gebleven is. De chauffeur kan onderweg pech hebben bijvoorbeeld. In sommige gevallen is het overmacht, ook voor ons. Uiteraard zullen we er alles aan doen om jouw bestelling zo snel mogelijk af te leveren.

Kan ik mijn bestelling nog annuleren?
Indien jouw bestelling is geplaatst, wordt hij meestal direct in behandeling genomen, daardoor kunnen wij niet garanderen dat een bestelling nog kan worden geannuleerd. Twijfel je over je bestelling? Neem dan z.s.m. contact met ons op.

De emmers zijn dicht geplakt met tape, klopt dat?
Tijdens het vervoer gaat onze vervoerder uiterst secuur te werk met jouw bestelling, toch kan het voorkomen dat een doos een klap krijgt tijdens transport. De tape zorgt er voor dat het deksel netjes op de emmer blijft zitten.

Hoe zorgen jullie ervoor dat mijn pakket heel aan komt?
In ons logistieke centrum worden dagelijks vele honderden pakketjes klaar gemaakt om verzonden te worden naar onze klanten. Deze pakketjes worden zeer zorgvuldig ingepakt in een dempende doos met dempend materiaal om de bestelling onbeschadigd bij u te bezorgen. De dozen zijn speciaal getest op klappen van buitenaf.

Wat is de bedoeling van een roerhoutje?
Iedere blik/emmer verf moet voor gebruik opgeroerd worden. Pigmenten kunnen onder in de pot zakken waardoor de kleur niet meer klopt met de kleurstaal. Meestal gebeurt dit na verloop van tijd, maar wij raden aan om ieder verfproduct altijd voor gebruik te roeren. Ook witte verf!

Hoe maak ik een account aan?
Bij Onlineverf.nl is het mogelijk om een account aan te maken en hiermee je bestelverleden terug te halen. Ook houden wij je op de hoogte van aanbiedingen.
Tijdens het bestelproces kun je heel eenvoudig een vinkje zetten, zodat het account automatisch aangemaakt wordt. Je krijgt een tijdelijk wachtwoord welke je daarna simpel kunt wijzigen.

Hoe waarborgen jullie mijn privacy?
Wij gaan vertrouwelijk om met jouw privacy gegevens. Zie voor onze uitgebreide uitleg de pagina privacy.