Retourneren

Je kunt gebruik maken van het retourproces onder de knop "product retourneren'. Kom je er niet uit of heb je niet alle bestelgegevens voorhanden, we helpen graag. Je kunt op ons werkdagen tussen 9:30 en 17:00 via klantenservice@onlineverf.nl of 085 112 02 02 bereiken. Voor vragen over het verzenden van een bestelling, kun je het beste naar onze pagina over verzending en bezorging.

Teveel of de verkeerde producten besteld? Geen probleem. Je kunt de meeste aankopen binnen dertig dagen aan ons retourneren en dan krijg je gewoon je geld terug. Je kunt ook eerst binnen 30 dagen na ontvangst aan ons laten weten dat je van de aankoop af wenst te zien. Na aanmelding heb je vervolgens nog eens 14 dagen de tijd om de producten daadwerkelijk te retourneren. De enige uitzondering op die regel is verf die speciaal voor jou op kleur is gemengd, die nemen we namelijk niet terug. Deze producten vallen onder maatwerk en zijn wettelijk uitgesloten van het herroepingsrecht. (Dit geldt ook voor populaire kleuren zoals Ral 9010, Ral 9001, Ral 9005 etc. Mocht je twijfelen of jouw product retour mag, neem dan contact op met onze klantenservice.) Retourneren vanuit België is uiteraard ook geen probleem, dit werkt hetzelfde als in Nederland.

Het retourneren is voor jouw rekening, maar we maken wel heel graag verzendlabels voor je aan. Dat is euro's voordeliger ten opzichte van een pakket retourneren aan de balie van een PostNL punt. Deze kosten per label (per pakket) kunnen verschillen per land:

- Nederland: €4,95
- België: €4,95
- Overige landen: niet mogelijk

Retouradres:
Onlineverf.nl Retour
Dreefken 2
7255TA Hengelo Gelderland

Stap 1.
Registreer je retournering op de volgende manier:

  • Start het retourproces met de onderstaande knop 'product retourneren'
  • Vul het Formulier voor herroeping in en mail dit naar klantenservice@onlineverf.nl (LET OP: deze procedure geldt wanneer je een ongemengd standaard wit product wilt retourneren. Je bent niet verplicht om de herroepingsmededeling kenbaar te maken). Je kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat je van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.
Product retourneren

Stap 2.
Print het verzendlabel uit dat je via de mail ontvangt.

Stap 3.
Verpak de producten in de originele doos of een andere stevige verpakking en plak het verzendlabel op de doos. Let op: Controleer altijd of het product goed is verpakt, want het risico op eventuele beschadiging door eigen toedoen of de bezorger is voor eigen risico. Eventuele schade aan het door ons ontvangen product kan betekenen dat we de kosten hiervan in mindering brengen op het te crediteren bedrag.

Stap 4.
Geef je pakket binnen 14 dagen nadat je aan ons hebt laten weten van de aankoop af te willen zien af bij een PostNL pakketpunt. Uiteraard kan je de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor jouw eigen rekening. 

Stap 5.
Zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, staat het aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, weer op de rekening waar het van afgeschreven is.

Terugbrengen naar de winkel
Producten terugbrengen naar de winkel kan natuurlijk ook. Heb je via iDEAL of Klarna betaald, wordt het bedrag via diezelfde wijze teruggestort.
Vragen over retourneren? Onze klantenservice helpt je graag verder! Neem dus gerust even contact met ze op.

Zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, staat het aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, weer op de rekening waar het van afgeschreven is. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip als eerste valt.

Hoe we je terugbetalen hangt af van je betaalwijze
iDeal en PayPal: we storten het geld terug op jouw rekening.
Creditcard: we storten het geld terug op je creditcard.
Klarna: bedrag wordt verrekend met openstaande/betaalde factuur.

Nog geen terugbetaling ontvangen?
Hoe lang het precies duurt voordat je je geld terug hebt, kan per bank verschillen. Maar het zou nooit langer moeten duren dan 5 werkdagen. Wacht dus voor de zekerheid 5 werkdagen voordat je contact met ons opneemt. Heb je na 5 werkdagen nog steeds geen terugbetaling ontvangen en ook geen bericht van ons gehad? Hou dan je ordernummer bij de hand en neem contact op met onze klantenservice, dan gaan we uitzoeken waar het is misgegaan.

Ik heb geen factuur ontvangen, waar kan ik die vinden?
Heb je bij je bestelling geen factuur ontvangen? Houd dan je ordernummer bij de hand en neem contact op met onze klantenservice. Dan sturen we je de factuur alsnog toe!  

Verven die speciaal voor jou op kleur zijn gemengd, zijn uitgesloten van het wettelijke herroepingsrecht. Dit geldt ook voor populaire kleuren zoals Ral 9010, Ral 9001, Ral 9005 etc. Dat doen we niet om jou dwars te zitten, maar om al onze klanten dezelfde kwaliteit te kunnen garanderen. We maken de verfblikken namelijk open tijdens het mengen van de verf. Jij zou zelf toch ook geen geopend blik verf willen accepteren?

Hoe gaat het verder bij herroeping?
Na ontbinding van de overeenkomst storten we het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug op je rekening.

Onze klantenservice staat voor je klaar
Heb je nog meer vragen over het herroepingsrecht of het retour sturen van producten? Onze klantenservice helpt je graag verder! Neem dus gerust contact met ons op. We zijn op werkdagen via telefoon, email en WhatsApp bereikbaar.

Je mag van ons verwachten dat we jouw aankopen met zorg behandelen! Onlineverf.nl zorgt ervoor dat de producten die je koopt in perfecte staat ons magazijn verlaten. Mocht er toch onverhoopt iets niet naar wens zijn, dan lossen we dat graag voor je op!

Heeft je pakket onderweg schade opgelopen? Neem dan even contact op met de klantenservice. Zij helpen je verder! Ook bij deze vervelende situatie is het handig als je de foto’s al hebt gemaakt, zo kan onze klantenservice je nóg sneller van dienst zijn. Omdat wij je graag sneller van dienst willen zijn, vragen wij de volgende foto’s: 

  1. De buitenkant van de verpakking met de beschadiging duidelijk zichtbaar.
  2. Het verzendlabel met daarop duidelijk leesbare adressering en barcode.
  3. De geopende zending waarbij de volledige opvulling en inhoud zichtbaar zijn.
  4. De beschadigde inhoud.

LET OP: Controleer je bestelling altijd direct zodra je deze hebt ontvangen. Is er iets mis gegaan met de bestelling of heb je schade aan een product, dan verzoeken wij je om dit binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling bij ons te melden. Na dit termijn is het niet meer mogelijk om je bestelling te retourneren

Mis je iets? Of is je pakket helemaal niet bezorgd? Kijk dan even onder het kopje pakket of product niet ontvangen.
Zit je op een pakket van ons te wachten, maar komt de bezorgdienst niet langs? Vervelend, we lossen het graag snel voor je op. Om een snelle oplossing makkelijker te maken, vragen we je om drie dingen te controleren, voordat je contact met onze klantenservice opneemt:

  • Controleer het bezorgtijdvak
    In de verzendbevestiging die je van ons hebt ontvangen vind je de track & trace link waarmee je je bestelling kunt volgen. Controleer of het bezorgtijdvak is verschoven door op die link te klikken.
  • Controleer het bezorgadres
    Een typefoutje is natuurlijk zo gemaakt, dus check voor de zekerheid ook even of je het juiste adres hebt ingevuld bij je bestelling.
  • Controleer je brievenbus

Misschien heb je een 'niet-thuis-bericht' ontvangen en staat je pakket bij de buren? Het kan ook zijn dat de bezorger in zo’n bericht een nieuw bezorgmoment aankondigt.

Heb je de bovenstaande stappen doorlopen en nog steeds geen idee waar je pakket gebleven is? Neem dan contact op met onze klantenservice.

LET OP: Controleer je bestelling altijd direct zodra je deze hebt ontvangen. Is er iets mis gegaan met de bestelling of heb je schade aan een product, dan verzoeken wij je om dit binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling bij ons te melden. Na dit termijn is het niet meer mogelijk om je bestelling te retourneren.

Heb je per ongeluk de verkeerde producten ontvangen? Balen! Dat lossen we natuurlijk zo snel mogelijk op. Alles wat je daarvoor hoeft te doen is contact opnemen met de klantenservice van Onlineverf.nl. Zij zorgen dat het goedkomt en sturen je zo snel mogelijk de juiste producten. Onze klantenservice is op werkdagen vanaf 9.30 uur en tot 17.00 uur bereikbaar. En op zaterdagen van 9:30 tot 15:00.

Bel, WhatsApp of stuur een mailtje en de klantenservice helpt je verder!