Verzenden en retourneren

Wij begrijpen dat je snel gebruik wilt maken van je bestelde artikelen, daarom hebben wij diverse verzendmethoden voor je ontwikkelt van traditioneel tot super snel! Wij vertellen je graag meer over de verschillende opties:



Deze optie is de meest gekozen variant met de grootste vervoerder van Nederland. 99% van de pakketjes worden netjes volgens afspraak op het juiste tijdstip geleverd. Op werkdagen voor 21.00uur besteld = morgen in huis. Je krijgt direct een track en trace om je pakketje te volgen.

Nu ook levering op maandag:
Als je op zaterdag voor 15:00 bestelt, ontvang je jouw pakketje op maandag als je wilt.

Tarieven:
PostNL onder €35 = €4,75
PostNL boven €35 = €0,00

Deze super snelle levering bied de mogelijkheid om je bestelling tot 23.59uur te plaatsen en deze de volgende dag in huis te hebben. We vragen hiervoor een kleine toeslag. Voor 23.59uur besteld = morgen in huis tussen 18.00uur – 22.00uur. Deze optie kun je kiezen van zondag tot en met donderdag! (bestellingen die donderdag tot 23.59uur geplaatst zijn, worden dus vrijdag uitgeleverd) Deze leveringen worden uitgevoerd door het bedrijf Trunkrs. 

Tarieven:
Spoedlevering voor 23:59 besteld onder €50 = €4,75
Spoedlevering voor 23:59 besteld boven €50 = €2,50

Bestel je je artikelen voor 10.00uur in de ochtend en kies je voor sameday delivery, dan heb je de bestelling dezelfde dag nog in huis tussen 18.00uur – 22.00uur.
Deze optie kun je kiezen van maandag tot en met vrijdag! Deze leveringen worden uitgevoerd door het bedrijf Trunkrs. 

Tarieven:
Same-day voor 10:00 besteld onder €50 = €5,95
Same-day voor 10:00 besteld boven €50 = €5,95

Voor bewoners van de wadden eilanden, adviseren we om altijd voor optie 1 (PostNL) te kiezen.

Let op: Wij streven er naar om de pakketten op het afgesproken tijdstip af te leveren, echter kan het gebeuren dat er onmacht in het spel is. Wacht dan 1 dag af, is het pakket nog steeds niet geleverd? Neem dan nog even contact met ons op, wij gaan het voor je regelen.

Zending volgen

Na je bestelling ontvang je zo snel mogelijk een track & trace code. Via de link in deze e-mail kun je jouw pakketje volgen vanaf het moment dat deze in het PostNL sorteercentrum is, tot het moment dat de chauffeur bij jou voor de deur staat. Ben je om welke reden dan ook op het eerste bezorgmoment niet thuis? Dan zal je pakketje afgeleverd worden bij het dichtstbijzijnde PostNL punt. Dit zal kenbaar gemaakt worden door middel van een kaartje in de brievenbus.

Retourneren

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt na 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruik maken van het modelformulier, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je op dat moment gedaan hebt, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele spoed toeslagen of kosten voor achteraf betalen) binnen 14 dagen van ons terug op jouw rekening. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd. Wij rekenen voor de terug betaling geen extra kosten. Wij mogen wachten met terug betalen tot wij de goederen hebben terug gekregen, of je aangetoond hebt dat je de goederen hebt terug gezonden. Je dient de goederen onverwijld doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld aan ons terug te zenden of te overhandigen. De directe kosten voor de retour zending komen voor je eigen rekening.

(Let op: Wij vergoeden geen verzendkosten wanneer er op eigen initiatief een product retour wordt gezonden. Verzendkosten worden enkel vergoed wanneer een product na een gegronde klacht retour gezonden mag worden. Je ontvangt van ons hiervoor een verzendlabel die de verzendkosten dekt.)

Maatwerk producten zijn wettelijk uitgesloten van het herroepingsrecht. Verf dat op kleur is gemaakt kan dus niet geretourneerd worden. (Dit geldt ook voor veelvoorkomende kleuren zoals RAL 9010, RAL 9001 etc. )

”Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.”

Het retour formulier kun je hier downloaden Herroepingsformulier
Daarnaast bieden wij ook het modelformulier aan van Thuiswinkel.org: Modelformulier

Om de retour zending snel en soepel af te handelen, vragen wij om bovenstaand formulier in te vullen
inclusief
kopie factuur en het rekening nummer.

Ook vragen wij vriendelijk om een korte omschrijving bij te voegen met de reden van retourzending,
zodat wij in de toekomst onze service kunnen optimaliseren.

Retouradres:
OnlineVerf.nl
T.a.v. afdeling Retouren
Zelhemseweg 21
7255ps Hengelo Gld.

Retourneren bij een kleurklacht

Voordat je begint met schilderen vragen wij je om de kleur te controleren. Dit doe je door een proefstukje op te zetten en deze voldoende te laten drogen. A.d.h.v. het proefstukje kun je concluderen of de kleur goed is. Mocht je van mening zijn dat de kleur niet goed is, neem dan direct contact met ons op. Wij vragen je dan om of een roerhoutje op te sturen met de kleur, of om het blik retour te sturen. 

*Als het blik al dusdanig verbruikt, of zelfs leeg is, kunnen wij geen beoordeling maken. 

Als het roerhoutje of het blik retour is ontvangen, vergelijken we de kleur altijd met een officiele kleurenwaaier. De kleurenwaaiers zijn veelal gemaakt met een hoogglans afwerking. We houden hiermee rekening op het moment dat je bijvoorbeeld een matte of zijdeglans verf hebt gekozen. 

Mocht het blijken dat wij niet voldoende beoordeling kunnen geven aan de kleur, dan sturen we het roerhoutje en/of het blik op naar de fabrikant. Zij zullen dan opnieuw een beoordeling maken.

Let erop dat wanneer je een roerhoutje naar ons toe stuurt, de verf altijd eerst twee minuten linksom en twee minuten rechtsom goed geroerd is. Denk er ook aan om met het roerhoutje goed over de bodem te schrapen. Zo zorg je ervoor dat alle pigment zich goed vermengd met de verf. (Bovenstaande is uiteraard ook van belang voordat je gaat verven)

*Vergelijk het beoordelen van een kleurklacht met een restaurant. Als jij iets bestelt in een restaurant en je bent niet tevreden, dan zal een restaurant zonder moeite jouw eten of drinken terugnemen. Echter gebeurt dit alleen op het moment dat je bijvoorbeeld één hap of één slok hebt genuttigd. Op het moment dat jij je bord bijna of zelfs helemaal leeg hebt en dan opmerkt dat het niet goed was, zal een restaurant ook niet overgaan tot het compenseren van de klacht. Op dezelfde manier gaan wij ook om met (kleur)klachten. De verantwoording ligt dus ook bij de klant. 

“Bent u niet tevreden met de afhandeling en u komt er samen met ons team niet uit? Dan kunt u het altijd voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt u het voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).”