Verzenden en retourneren | Onlineverf.nl

Verzenden en retourneren

Wij begrijpen dat je snel gebruik wilt maken van je bestelde artikelen, daarom hebben wij diverse verzendmethoden voor je ontwikkeld van traditioneel tot super snel! Wij vertellen je graag meer over de verschillende opties: 


Het is op dit moment nog steeds erg druk in de verfbranche. Verf fabrikanten hebben nog steeds te veel orders ten opzichte van de beschikbare grondstoffen. De hele markt staat dus nog steeds onder druk. 

We verzoeken je om de track en trace code goed in de gaten te houden. Deze ontvang je op de avond voor de levering! Hier staat netjes in vermeld wat de verwachte levertijd is. Mocht je alsnog vragen hebben omtrent levertijd of track en trace, dan kun je altijd contact opnemen met onze klantenservice.

Om jouw bestelling zo vlekkeloos mogelijk te bezorgen hebben we de keuze uit diverse leveropties. 

Post NL (Next day levering)
Werkdagen:
Voor 21:00 uur besteld = de volgende dag in huis*

Zaterdagen: 
Voor 15.00uur besteld = maandag in huis* 

Tarieven:
PostNL onder €45 = €4,75
PostNL boven €45 = €0,00

Voor Belgische klanten hanteren wij identieke tarieven als voor Nederland. 
Voor Duitse klanten berekenen wij tot een orderwaarde van €150 een verzendtoeslag van €7,95
Voor Franse klanten berekenen wij €17,95 verzendkosten.
Voor Spaanse klanten berekenen wij €22,95 verzendkosten.
Voor Zwitserse klanten berekenen wij €22,95 verzendkosten.

*Levertijd kan afwijken, zie pagina ''levertijd i.v.m. Corona''.

Trunkrs (same day delivery)
Op werkdagen (en zondag) tussen 21.00uur - 00.00uur kun je kiezen voor het verzenden met Trunkrs. Je hebt de bestelling dan de volgende werkdag in huis tussen 18.00 - 22.00uur. Je kunt ook kiezen voor Trunkrs Same Day wanneer je voor 09.00 uur in de ochtend je bestelling plaatst. Je ontvangt je bestelling dezelfde dag nog tussen 18.00 - 22.00uur.

Tarieven:
Trunkrs onder €45 = €5,75
Trunkrs boven €45 = €1,75


Servicepunten
(Next day levering / same day pick up)
Naast de afhaalpunten van Post NL hebben we sinds begin 2020 ook eigen servicepunten waar je terecht kunt voor het afhalen van je bestelling. Tevens kun je hier ook nog ontbrekende materialen en bijvoorbeeld een primer mee nemen bij het afhalen. Het zijn stuk voor stuk professionele afhaalpunten waar verf en aanverwante gereedschappen verkocht worden en waar je een goed advies kunt verwachten. Natuurlijk kun je ook zonder online bestelling terecht bij deze servicepunten, kijk hier voor het servicepunt bij jou in de buurt.

Werkdagen: 
Voor 21:00 uur besteld = de volgende dag afhalen

Zaterdagen: 
Voor 15.00uur besteld = maandag afhalen

Tarieven:
PostNL onder €45 = € 4,75
PostNL boven €45 = € 0,00

Verzenden naar België
Woon je in België en wil je verf bestellen? Maak je dan niet druk. Wij houden net zoveel van onze Belgische klanten als van onze Nederlandse klanten. Het is dan ook geen enkel probleem om verf te bestellen vanuit België. Je bestelling is altijd snel en betrouwbaar geleverd door onze vervoerder, PostNL. Meer weten hierover? Lees dan onze blog over verf kopen vanuit België.

Na je bestelling ontvang je zo snel mogelijk een track & trace code. Via de link in deze e-mail kun je jouw pakketje volgen vanaf het moment dat deze in het PostNL sorteercentrum is, tot het moment dat de chauffeur bij jou voor de deur staat. Ben je om welke reden dan ook op het eerste bezorgmoment niet thuis? Dan zal je pakketje afgeleverd worden bij het dichtstbijzijnde PostNL punt. Dit zal kenbaar gemaakt worden door middel van een kaartje in de brievenbus.

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt na 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruik maken van het modelformulier, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

LET OP: Controleer je bestelling altijd direct zodra je deze hebt ontvangen. Is er iets mis gegaan met de bestelling, heb je schade aan een product of constateer je een productiefout, dan verzoeken wij je om dit binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling te melden. 

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je op dat moment gedaan hebt, inclusief eventuele standaardkosten voor de heenzending (met uitzondering van eventuele spoed toeslagen) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen na herroeping, van ons terug op jouw rekening. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd. Wij rekenen voor de terug betaling geen extra kosten. Wij mogen wachten met terug betalen tot wij de goederen hebben terug gekregen, of je aangetoond hebt dat je de goederen hebt terug gezonden. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. De directe kosten voor de retour zending komen voor je eigen rekening.

(Let op: Wij vergoeden geen verzendkosten wanneer er op eigen initiatief een product retour wordt gezonden. Verzendkosten worden enkel vergoed wanneer een product na een gegronde klacht retour gezonden mag worden. Je ontvangt van ons hiervoor een verzendlabel die de verzendkosten dekt.)

Maatwerk producten zijn wettelijk uitgesloten van het herroepingsrecht. Speciaal naar instructies van de consument op kleur gemengde verf is maatwerk en kan dus niet geretourneerd worden. Dit geldt ook voor kleuren als Ral 9010 en Ral 9001. 

”Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.”

Het retour formulier kun je hier downloaden Herroepingsformulier
Daarnaast bieden wij ook het modelformulier aan van Thuiswinkel.org: Modelformulier

Om de retour zending snel en soepel af te handelen, vragen wij om bovenstaand formulier in te vullen
inclusief
kopie factuur en het rekeningnummer.

Ook vragen wij vriendelijk om een korte omschrijving bij te voegen met de reden van retourzending,
zodat wij in de toekomst onze service kunnen optimaliseren.

Retouradres:
Onlineverf.nl Franchise BV (Logistiek Centrum)
T.a.v. afdeling Retouren
Dreefken 2
7255TA Hengelo Gld.

Retourneren bij een kleurklacht

Voordat je begint met schilderen vragen wij je om de kleur te controleren. Dit doe je door een proefstukje op te zetten en deze voldoende te laten drogen. A.d.h.v. het proefstukje kun je concluderen of de kleur goed is. Mocht je van mening zijn dat de kleur niet goed is, neem dan direct contact met ons op. Wij vragen je dan om of een roerhoutje op te sturen met de kleur, of om het blik retour te sturen. 

*Als het blik al dusdanig verbruikt, of zelfs leeg is, kunnen wij geen beoordeling maken. 

Als het roerhoutje of het blik retour is ontvangen, vergelijken we de kleur altijd met een officiele kleurenwaaier. De kleurenwaaiers zijn veelal gemaakt met een hoogglans afwerking. We houden hiermee rekening op het moment dat je bijvoorbeeld een matte of zijdeglans verf hebt gekozen. 

Mocht het blijken dat wij niet voldoende beoordeling kunnen geven aan de kleur, dan sturen we het roerhoutje en/of het blik op naar de fabrikant. Zij zullen dan opnieuw een beoordeling maken.

Let erop dat wanneer je een roerhoutje naar ons toe stuurt, de verf altijd eerst twee minuten linksom en twee minuten rechtsom goed geroerd is. Denk er ook aan om met het roerhoutje goed over de bodem te schrapen. Zo zorg je ervoor dat alle pigment zich goed vermengd met de verf. (Bovenstaande is uiteraard ook van belang voordat je gaat verven)

“Bent u niet tevreden met de afhandeling en u komt er samen met ons team niet uit? Dan kunt u het altijd voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Ook kunt u het voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).”