Retourneren
Op deze pagina leggen we je uit hoe je producten kunt retourneren. Kom je er niet uit of heb je niet alle bestelgegevens voorhanden? Dan helpen we je graag! Je kunt op ons werkdagen tussen 9:30 en 17:00 via klantenservice@onlineverf.nl of 085 112 02 02 bereiken. Op zaterdag zijn we beschikbaar van 09:30 tot 15:00. Voor vragen over de verzending van je bestelling, kun je het beste naar onze pagina over verzending en bezorging.
Artikel(en) retourneren
Teveel of de verkeerde producten besteld? Geen probleem. Je kunt binnen 30 dagen na ontvangst aan ons laten weten dat je van de aankoop af ziet. Na aanmelding heb je vervolgens 14 dagen de tijd om de producten daadwerkelijk te retourneren. De enige uitzondering op die regel is verf die speciaal voor jou op kleur is gemengd, die nemen we namelijk niet terug. Deze producten vallen onder maatwerk en zijn wettelijk uitgesloten van het herroepingsrecht. (Dit geldt ook voor populaire kleuren zoals Ral 9010, Ral 9001, Ral 9005 etc. Mocht je twijfelen of jouw product retour mag, neem dan contact op met onze klantenservice.) Retourneren vanuit België is uiteraard ook geen probleem, dit werkt hetzelfde als in Nederland.
Het retourneren is voor jouw rekening, maar we maken wel heel graag verzendlabels voor je aan. Dat is euro's voordeliger dan een pakket retourneren aan de balie van een PostNL punt. Wanneer je via ons een retourlabel aanvraagt, zijn de kosten slechts €4,95 in Nederland en België. Retourneren vanuit andere landen is niet mogelijk.
ONLINE ARTIKEL(EN) RETOURNEREN
1
Kies de gewenste vervoerder
Na het aanmelden van je retournering print je zelf je verzendlabel of kies je paperless retourneren (de pakketservice print ‘m voor je).
2
Verpak je producten goed
Gebruik een stevige verpakking en zorg dat alles goed beschermd is tegen schade.
3
Breng je pakket weg
Retourneer via een PostNL-punt of een andere vervoerder binnen 14 dagen.
4
Ontvang je geld terug
Binnen 14 dagen na ontvangst storten wij het aankoopbedrag terug.
Terugbrengen naar de winkel
Producten terugbrengen naar de winkel kan natuurlijk ook. Heb je via iDEAL of Klarna betaald? Dan wordt het bedrag via diezelfde wijze teruggestort. Je ontvangt dus geen geld terug in de winkel.
Vragen over retourneren? Onze klantenservice helpt je graag verder! Neem dus gerust even contact met ze op.
eigen verzendlabel maken
Wil je zelf een verzendlabel maken? Dan zijn de volledige kosten voor jou. Je kunt het pakket retourneren naar onderstaand adres:
Retouradres:
Onlineverf.nl Retour
Dreefken 2
7255TA Hengelo Gelderland
Terugbetaling van de bestelling
Zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, staat het aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, weer op de rekening waar het van afgeschreven is. Na ontvangst van de goeden gaan wij de artikelen controleren op beschadigingen en starten we de terugbetaling.
Veelgestelde vragen
Terugbetaling
- iDeal en PayPal: we storten het geld terug op jouw rekening.
- Creditcard: we storten het geld terug op je creditcard.
- Klarna: bedrag wordt verrekend met openstaande/betaalde factuur.
Factuur
Retourneren
Klachten
- De buitenkant van de verpakking met zichtbare schade
- Het verzendlabel met adres en barcode
- De geopende zending met zichtbare opvulling en inhoud
- De beschadigde inhoud zelf
- Track & trace via de link in je verzendbevestiging
- Het ingevulde bezorgadres
- Je brievenbus op een 'niet-thuis-bericht'