Retourneren

Op deze pagina leggen we je uit hoe je producten kunt retourneren. Kom je er niet uit of heb je niet alle bestelgegevens voorhanden? Dan helpen we je graag! Je kunt op ons werkdagen tussen 9:30 en 17:00 via klantenservice@onlineverf.nl of 085 112 02 02 bereiken. Op zaterdag zijn we beschikbaar van 09:30 tot 15:00. Voor vragen over de verzending van je bestelling, kun je het beste naar onze pagina over verzending en bezorging.

Artikel(en) retourneren

Teveel of de verkeerde producten besteld? Geen probleem. Je kunt binnen 30 dagen na ontvangst aan ons laten weten dat je van de aankoop af ziet. Na aanmelding heb je vervolgens 14 dagen de tijd om de producten daadwerkelijk te retourneren. De enige uitzondering op die regel is verf die speciaal voor jou op kleur is gemengd, die nemen we namelijk niet terug. Deze producten vallen onder maatwerk en zijn wettelijk uitgesloten van het herroepingsrecht. (Dit geldt ook voor populaire kleuren zoals Ral 9010, Ral 9001, Ral 9005 etc. Mocht je twijfelen of jouw product retour mag, neem dan contact op met onze klantenservice.) Retourneren vanuit België is uiteraard ook geen probleem, dit werkt hetzelfde als in Nederland.

Het retourneren is voor jouw rekening, maar we maken wel heel graag verzendlabels voor je aan. Dat is euro's voordeliger dan een pakket retourneren aan de balie van een PostNL punt. Wanneer je via ons een retourlabel aanvraagt, zijn de kosten slechts €4,95 in Nederland en België. Retourneren vanuit andere landen is niet mogelijk.


ONLINE ARTIKEL(EN) RETOURNEREN

1

Kies de gewenste vervoerder

Na het aanmelden van je retournering print je zelf je verzendlabel of kies je paperless retourneren (de pakketservice print ‘m voor je).

2

Verpak je producten goed

Gebruik een stevige verpakking en zorg dat alles goed beschermd is tegen schade.

3

Breng je pakket weg

Retourneer via een PostNL-punt of een andere vervoerder binnen 14 dagen.

4

Ontvang je geld terug

Binnen 14 dagen na ontvangst storten wij het aankoopbedrag terug.

Terugbrengen naar de winkel

Producten terugbrengen naar de winkel kan natuurlijk ook. Heb je via iDEAL of Klarna betaald? Dan wordt het bedrag via diezelfde wijze teruggestort. Je ontvangt dus geen geld terug in de winkel.

Vragen over retourneren? Onze klantenservice helpt je graag verder! Neem dus gerust even contact met ze op.

eigen verzendlabel maken

Wil je zelf een verzendlabel maken? Dan zijn de volledige kosten voor jou. Je kunt het pakket retourneren naar onderstaand adres:

Retouradres:
Onlineverf.nl Retour
Dreefken 2
7255TA Hengelo Gelderland

Terugbetaling van de bestelling

Zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, staat het aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, weer op de rekening waar het van afgeschreven is. Na ontvangst van de goeden gaan wij de artikelen controleren op beschadigingen en starten we de terugbetaling.

Veelgestelde vragen

Terugbetaling

Wanneer ontvang ik mijn geld terug?
Zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, staat het aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, weer op de rekening waar het van afgeschreven is. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naargelang welk tijdstip als eerste valt.
Hoe wordt mijn geld terugbetaald?
  • iDeal en PayPal: we storten het geld terug op jouw rekening.
  • Creditcard: we storten het geld terug op je creditcard.
  • Klarna: bedrag wordt verrekend met openstaande/betaalde factuur.
Ik heb nog geen terugbetaling ontvangen
Hoe lang het precies duurt voordat je je geld terug hebt, kan per bank verschillen. Maar het zou nooit langer moeten duren dan 5 werkdagen. Heb je na 5 werkdagen nog steeds geen terugbetaling ontvangen en ook geen bericht van ons gehad? Hou dan je ordernummer bij de hand en neem contact op met onze klantenservice.

Factuur

Ik heb geen factuur ontvangen. Waar kan ik die vinden?
Heb je bij je bestelling geen factuur ontvangen? Houd dan je ordernummer bij de hand en neem contact op met onze klantenservice. Dan sturen we je de factuur alsnog toe!

Retourneren

Welke producten kan ik niet retourneren?
Verven die speciaal voor jou op kleur zijn gemengd, zijn uitgesloten van het wettelijke herroepingsrecht. Dit geldt ook voor populaire kleuren zoals RAL 9010, RAL 9001 en RAL 9005. We maken de verfblikken namelijk open tijdens het mengen, en mengen de verf in de door jou gekozen kleur.
Wat gebeurt er na herroeping van mijn bestelling?
Na ontbinding van de overeenkomst storten we het aankoopbedrag zo snel mogelijk terug op je rekening. Heb je nog vragen? Onze klantenservice helpt je graag verder!

Klachten

Mijn bestelling is beschadigd. Wat nu?
Controleer je bestelling altijd direct zodra je deze hebt ontvangen. Is er iets mis gegaan met de bestelling of heb je schade aan een product, dan verzoeken wij je om dit binnen 14 dagen na ontvangst van je bestelling bij ons te melden. Na dit termijn is het niet meer mogelijk om je bestelling te retourneren. Neem contact op met onze klantenservice. Zorg voor foto’s van:
  • De buitenkant van de verpakking met zichtbare schade
  • Het verzendlabel met adres en barcode
  • De geopende zending met zichtbare opvulling en inhoud
  • De beschadigde inhoud zelf
Mijn bestelling is niet aangekomen. Wat nu?
Heb je per ongeluk de verkeerde producten ontvangen? Balen! Dat lossen we natuurlijk zo snel mogelijk op. Controleer eerst:
  • Track & trace via de link in je verzendbevestiging
  • Het ingevulde bezorgadres
  • Je brievenbus op een 'niet-thuis-bericht'
Nog steeds geen pakket? Neem dan contact op met onze klantenservice.
Ik heb verkeerde producten ontvangen. Wat nu?
Balen! Neem contact op met onze klantenservice, zij lossen het direct voor je op. Zorg dat je je ordernummer bij de hand hebt. We zijn bereikbaar op werkdagen (9:30 – 17:00) en op zaterdag (9:30 – 15:00).

Contact opnemen?

Niet gevonden wat je zocht? We helpen je graag verder!

Contact afbeelding